مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 دی 1398 ساعت 06:352020-01-18دانش

پایگاه داده ای سخت پوستان خلیج فارس ایجاد می شود


پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با همکاری موسسه علمی تحقیقاتی لایبنیتز آلمان در صدد است پایگاه داده ای سخت پوستان خلیج فارس ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، قرارداد همکاری مشترک تحقیقات دریایی بین پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و موسسه علمی تحقیقاتی لایبنیتز آلمان منعقد شد.

در این قرارداد همکاری مشترک که بین دکتر فرزانه ممتازی عضو هیئت علمی به نمایندگی از پژوهشگاه و دکتر اولیور کلمان به عنوان مدیر بخش سخت پوستان موزه تاریخ طبیعی به نمایندگی از موسسه علمی تحقیقاتی لایبنیتز آلمان صورت گرفت، طرفین در خصوص سخت پوستان خلیج فارس و دریای عمان مطالعات و تحقیقات دریایی مشترک انجام می دهند.

ممتازی در خصوص مفاد این قرارداد گفت: در این پژوهش دوجورپایان دریازی زیرجزرومدی خلیج فارس و دریای عمان که در طول گشت شناور خلیج فارس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی جمع آوری شده اند، شناسایی شده و پایگاه داده ایی برای این جانوران بر اساس نرم افزار DELTA ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با پایه ریزی این پایگاه داده ایی امکان شناسایی دوجورپایان که بخش اصلی جامعه کفزیان را تشکیل می دهند برای افراد غیر متخصص علمی فعال در زمینه علوم زیستی دریا فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه داده ای سخت پوستان خلیج فارس ایجاد می شود

پایگاه داده ای سخت پوستان خلیج فارس ایجاد می شود