مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 دی 1398 ساعت 10:052020-01-17بين الملل

انتقاد پکن از دخالت آمریکا در روابط تجاری با اسلام آباد


برغم تلاش های منفی آمریکا، روابط تجاری پاکستان و چین بیش از پیش تقویت خواهد شد - به نقل از خبرگزاری داون نیوز از اسلام آباد، یاو ژینگ سفیر چین در پاکستان اعلام کرد: همکاری های اقتصادی پکن و اسلام آباد در سال 2020 به کوریدور اقتصادی مشترک دو کشور (سی پک) محدود نخواهد شد.

وی تصریح کرد آمریکا پیوسته در تلاش است تا مردم پاکستان را به کوریدور اقتصادی سی پک بدبین کند، ولی در حقیقت آن ها هیچ اطلاعاتی درخصوص این پروژه ندارند.

وی با بیان اینکه کشورش به اینگونه تلاش های منفی آمریکا نمی دهد، افزود: پاکستان و چین دو شریک استراتژیک برای یکدیگر هستند، از این رو طرفین باید در راستای تضمین آینده اقتصادی خود با چشم پوشی از تلاش های منفی آمریکا روابط تجاری خود را بیش از پیش استحکام بخشند.

یاو ژینگ با بیان اینکه آمریکا نگران روابط خوب پاکستان و چین است گفت: اگر چه ما نگران توطئه های تجاری آمریکا علیه پکن در کشور های منطقه هستیم، اما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم روابط ما با اسلام آباد تحت تاثیر قرار گیرد.

اخیراً معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود: پروژه سی پک باعث افزایش بدهی های خارجی اسلام آباد می شود.

دولت چین ضمن سرمایه گذاری 46 میلیارد دلاری در خاک پاکستان در تلاش است تا کوریدور اقتصادی مشترک دو کشور را هر چه سریع تر به بهره برداری کامل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد پکن از دخالت آمریکا در روابط تجاری با اسلام آباد

انتقاد پکن از دخالت آمریکا در روابط تجاری با اسلام آباد