مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 دی 1398 ساعت 08:252020-01-17پزشكي

مراجعه بیش از 3 هزارنفر به مراکزمشاوره بیماری های رفتاری در مهاباد


سه هزار و 500 نفر از ابتدای امسال به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری مهاباد مراجعه کرده اند که این تعداد 30 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رییس مرکز بهداشت مهاباد افزود: از این تعداد، یکهزار و 400 نفر به صورت تلفنی و 2 هزار و 100 نفر نیز با مراجعه به صورت حضوری از خدمات این مراکز بهرمند شده اند.

کریم علیزاده آذربا بیان اینکه پنج مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در مهاباد فعال است، اضافه کرد: مراکز مشاوره بیماری های رفتاری مراکزی هستند که قابلیت ارایه خدمات آموزشی، مشاوره، درمان و پیشگیری و کاهش آسیب را به افراد در معرض خطر ابتلا به اچ ای وی و مبتلایان به ایدز و بیماری های آمیزشی را فراهم می کند.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت پنج جلسه آموزشی در کمپ های ترک اعتیاد، 17 جلسه آموزشی در مدارس مهاباد برای گروه های هدف و پنج جلسه آموزشی در سطح اداره های مهاباد برگزار شده است.

رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: تدوین 6 برنامه آموزشی با همکاری رسانه ملی، همکاری با مرکز DIC (تحت درمان مستقیم) و شناسایی نقاط پرخطر از قبیل محل معتادان تزریقی، افراد مبتلا به بیماری های آمیزشی و ارزیابی این افراد با انجام تست سریع بیماری ایدز برای بیش از 60 نفر از افراد شناسایی شده از دیگر برنامه های این مرکز در 9 ماهه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراجعه بیش از 3 هزارنفر به مراکزمشاوره بیماری های رفتاری در مهاباد

مراجعه بیش از 3 هزارنفر به مراکزمشاوره بیماری های رفتاری در مهاباد