مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 دی 1398 ساعت 08:202020-01-16اقتصادي

67000 هکتار از اراضی کشاورزی گلستان تحت پوشش آبیاری نوین قراردارد


رییس جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: 67 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مختار مهاجر پیش از ظهر پنجشنبه در سی و چهارمین دوره انتخاب معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: در سال 92 و 93 فعالیت های تحقیقاتی در حوزه کشت چغندرقند را به فاز عملیاتی رسانده و بیش از دو هزار و 800 هکتار با برآورد تولید بیش از 110 هزار تن در هکتار در استان کشت شد.

وی افزود: با کوچکترین مشکل تغییرات اقلیمی تولیدات ما تحت الشعاع قرار می گرفت ولی امروز با بهره گیری از تجربه کشاورزان و ترویج و نشر علم کشاورزی توانستیم شرایط کشاورزی را بهبود ببخشیم.

رییس جهاد کشاورزی استان گلستان در رابطه با تولید گندم گفت که به طور میانگین تولید سالانه گندم استان یک میلیون و 900 هزار تن است.

مهاجر با بیان اینکه کشت پنبه در استان از 6 هزار هکتار به 22 هزار هکتار افزایش یافته است، اضافه کرد: توسعه کشت کلزا هم در دستور کار ما قرار داشت و سال گذشته بیش از 164 هزار تن کلزا در استان تولید شد.

وی همچنین بیان کرد که 280 هزار تن محصولات باغی در استان تولید می شود و عملکرد بخش کشاورزی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

67000 هکتار از اراضی کشاورزی گلستان تحت پوشش آبیاری نوین قراردارد

67000 هکتار از اراضی کشاورزی گلستان تحت پوشش آبیاری نوین قراردارد