مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 دی 1398 ساعت 07:202020-01-16اقتصادي

حاشیه ای در قلب شهر، گروگان سود 18 درصدی


بافت فرسوده بیرجند در قلب شهر، گروگان سود 18 درصدی تسهیلات ساخت و ساز است که این روز ها، آن را به حاشیه ای با مشکلات فراوان تبدیل کرده است.

- خانمی هم که در یکی از خانه های بافت فرسوده مستأجر است گفت: در محله ای که ما زندگی می کنیم برخی خونه ها خالی از سکنه شده ولی به دلیل ساختمانهای مجاورش امکان تخریب بنا و بازسازی وجود نداره زیرا بیشتر خونه ها خشت و گلی هستن و تخریب هر خونه سبب تخریب خونه های مجاور میشه.

با شنیدن این مشکلات به سراغ مسئولان بخشهای مختلف رفتم.

نبود ایمنی، اولین مشکل بافت فرسوده سلمانی کارشناس آتش نشانی بیرجند هم، تأمین ایمنی را مهمترین مشکل بافت فرسوده بیرجند دانست و گفت: بافتهای فرسوده شهر بیرجند، ایمنی مناسبی ندارن و عمده مشکل تأمین ایمنی در این محلات، دسترسی نداشتن خودروهای امدادی به منازل مسکونی است، چرا که کوچه ها و معابر بافت فرسوده بسیار کم عرض، و حتی در برخی جاها فقط به اندازه عبور یک آدم است.

سلمانی افزود: شیب معابر بافت فرسوده تند است و برخی معابر نیز پلکانی هستند که امکان عبور ماشین های امدادی از آن وجود ندارد و همین موضوع، دسترسی ماشینهای سنگین امدادی را به منازل مسکونی این بافت غیرممکن می کند و اگر حادثه ای از جمله حریق و یا ریزش آوار در این بافت رخ دهد باید تجهیزات امدادی، با دست و به وسیله امد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه ای در قلب شهر، گروگان سود 18 درصدی

حاشیه ای در قلب شهر، گروگان سود 18 درصدی