مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 دی 1398 ساعت 06:552020-01-16پزشكي

درمان زخم های مقاوم به بهبود با استفاده از پزشکی بازساختی


دبیر انجمن متخصصین پوست ایران، پزشکی بازساختی را فصل مشترک علوم سلول درمانی، مهندسی بافت و علوم نوینی همچون مهندسی ژنتیک و ژن درمانی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدعلی نیلفروش زاده، در مورد تاریخچه پزشکی بازساختی، گفت: تاریخچه این علم ریشه در پیوند ارگان دارد.

کمبود ارگان های اهدایی و مشکلات مرتبط با پیوند مثل پس زدن سیستم ایمنی و استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، دانشمندان و محققان این حیطه را بر آن داشت که با ترکیب علوم مختلف از جمله استفاده از قدرت سلول های بنیادی، ژن درمانی و مهندسی بافت به فکر تولید ارگان های مختلف مورد نیاز بیماران بپردازد.

وی افزود: نخستین مثال موفق از پزشکی بازساختی در اواخر دهه 1950 در مدل های حیوانی ترمیم استروک را در قلب می توان جستجو کرد.

طی سال های بعد این سلول ها، سلول های بنیادی نامیده شدند تا اینکه در سال 1956 سلول های بنیادی خون ساز معرفی و پیوند مغز استخوان می توان به عنوان درمان امید بخش برای بیمارانی که از مشکلات خونی رنج می برند، مطرح شد.

نیلفروش زاده ادامه داد: در طول سال های 1978 تا 1997 انواع دیگر از سلول های بنیادی کشف شدند و نهایتاً در 1999 نخستین کارآزمایی بالینی با حمایت سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، طراحی و اجرا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان زخم های مقاوم به بهبود با استفاده از پزشکی بازساختی

درمان زخم های مقاوم به بهبود با استفاده از پزشکی بازساختی