مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 10:402020-01-15سياسي

فعال شدن هیئت های سازشی در مساجد


افزایش آگاهی های حقوقی مردم و نشان دادن مسیر درست پیگیری پرونده از اهداف طرح هر مسجد یک حقوقدان در کشور است.

- ایسنا/گلستان معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: افزایش آگاهی های حقوقی مردم و نشان دادن مسیر درست پیگیری پرونده از اهداف طرح هر مسجد یک حقوقدان در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی پیش از ظهر امروز چهارشنبه(25دی) در همایش تجلیل از فعالان طرح هر مسجد یک حقوقدان در گرگان، اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش آگاهی های مردم در حوزه حقوقی و قضایی است که سبب می شود مردم کمتر به خطر بیفتند و دیگران هم در حق یکدیگر خطا نکنند.

وی افزود: هدف دیگر این طرح کاهش پرونده ها و نزاع ها است و اگر هم مشکلی پیش آمد زمانی که می خواهند تا شکایت خود را پیگیری کنند، مسیر درست را بشناسند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی به دنبال ایجاد پایگاه هایی در مساجد برای کمک به آگاهی مردم است، اظهار کرد: مردم از اصطلاحات تخصصی حقوق و از مسائل حقوقی روزمره مورد نیاز خود آگاه نیستند و این وظیفه ماست تا مسائل حقوقی مورد نیاز فعالیت های روزمره مردم را به آنان آموزش دهیم.

صادقی، گام دوم اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان را نشان دادن مسیر درست برای پیگیری شکایت بیان کرد و گفت: آمارها نشان می دهد 80 درصد شکایت های دادسرا در کشور منجر به کیفرخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال شدن هیئت های سازشی در مساجد

فعال شدن هیئت های سازشی در مساجد