مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 07:502020-01-15سياسي

استفاده از اساتید دانشگاه برای رفع معضلات کشور


معاون پژوهش فناوری دانشگاه صدا و سیما گفت: دستگاه اجرایی کشور باید دانشگاه ها را طوری ریل گذاری کند که بتواند توقعات جامعه را برطرف کند؛ نبود ساختار مناسب برای هدایت اساتید به سمت حل معضلات کشور مهم ترین خلاء فعالیت های علمی است.

- علی طهماسبی معاون پژوهش فناوری دانشگاه صدا و سیما در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه دولت باید ریل گذاری دانشگاه ها را تغییر دهد، گفت: اگر مسؤولان اجرایی کشور دارای خودباوری و نسبت به فعالیت های علمی دغدغه مند باشند باید دانشگاه ها را طوری ریل گذاری کنند که بتوانند توقعات و مشکلات جامعه را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

* باید سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه دغدغه مند فعالیت های علم و فناوری باشند وی افزود: ماهیت وجود مراکز علمی و دانشگاه ها این است که آنها باید زمینه ساز تربیت نیروی نخبه باشند تا بتوانند با استفاده از این نیروی انسانی بخش های مختلف جامعه و کشور را به سمت رشد علم و فناوری هدایت کنند.

از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم های امروز کشور باید سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه دغدغه مند فعالیت های علم و فناوری باشند تا بتوان با استفاده از این ظرفیت و پتانسیل برای بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از اساتید دانشگاه برای رفع معضلات کشور

استفاده از اساتید دانشگاه برای رفع معضلات کشور