مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 05:562020-01-15اقتصادي

14 رشته صنایع دستی در ایوان فعال است


جعفر جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 80 درصد هنرمندان صنایع دستی ایوان را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود: سال گذشته برای 80 هنرمند ایوانی از طریق صنایع دستی اشتغال ایجاد شد و چهار کارگاه شامل 24 نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایوان یادآور شد: امسال نیز سه طرح صنایع دستی برای تایید به بانک ارسال شده اند و با فعال شدن آنها برای 6 نفر اشتغال ایجاد می شود.

جعفری اضافه کرد: با درخواست راه اندازی کارگاه میناکاری در این شهرستان موافقت و مکان مناسب برای اجرای این طرح نیز فراهم شده اما متقاضی تاکنون برای اجرای طرح مراجعه نکرده است.

وی تاکید کرد: هنرمندان دیگری در زمینه تراش سنگ های زینتی نیز فعالیت و درآمد مناسبی از این راه کسب می کنند.

جعفری یادآور شد: در حال حاضر رشته های گلیم بافی، جاجیم بافی، نمدمالی، صنایع چرم، چیت بافی، معرق، مسگری، فیروزه کوبی، حصیربافی، سفالگری و طراحی در ایوان فعال و هنرمندان در این زمینه به تولید این صنایع دستی می پردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، شهرستان 55 هزار نفری ایوان در 35 کیلومتری شمال ایلام دارای 67 اثر تاریخی از جمله طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، کلان،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 رشته صنایع دستی در ایوان فعال است

14 رشته صنایع دستی در ایوان فعال است