مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 14:002020-01-14سياسي

اقدام 3 کشور اروپایی، انفعالی و از موضع ضعف است


سخنگوی وزارت خارجه ایران، اقدام سه کشور اروپایی مبنی بر آغاز فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام را یک اقدام کاملا انفعالی و از موضع ضعف دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکزی دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، آقای سید عباس موسوی در خصوص بیانیه سه کشور اروپایی مبنی بر آغاز فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام توسط این سه کشور به خبرنگاران گفت: فرآیند حل و فصل اختلافات در برجام را جمهوری اسلامی ایران از یکسال و اندی پیش و با ارسال نامه های رسمی از سوی وزیر امور خارجه کشورمان به هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام آغاز کرده و لذا نه به لحاظ فرآیندی و نه به لحاظ عملی اتفاق جدیدی نیافتاده است.

آقای موسوی افزود: واقعیت آن است که به دنبال اعلام خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های این کشور که بایستی وفق برجام لغو می شدند، برجام در یک وضعیت عدم توازن و ناپایدار قرار گرفت.

در نتیجه جمهوری اسلامی ایران وفق بند 36 برجام با آغاز فرآیند حل و فصل اختلافات، مساله را به کمیسیون مشترک برجام ارجاع داد و این کمیسیون درجلساتی که برای رسیدگی به درخواست ایران برگزار شد، چه در سطح مدیران سیاسی و چه در سطح وزرا، با اجماع و تاکید همه طرف های برجام مبنی بر اینکه سبب اصلی وضعیت بغرنج کنونی، خروج غیرقانونی آمریکا از برجام اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام 3 کشور اروپایی، انفعالی و از موضع ضعف است

اقدام 3 کشور اروپایی، انفعالی و از موضع ضعف است