مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 11:362020-01-14پزشكي

بیش از 7 هزار کودک دربندرخمیر علیه فلج اطفال واکسینه می شوند


دکتر معصومه شکری زاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد 6 هزار و 985 کودک ایرانی و 196 کودک تبعه غیرایرانی هستند که به صورت خانه به خانه قطره فلج اطفال را دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در 2 مرحله انجام می شود، بیان داشت: مرحله نخست از 28 دیماه تا یکم بهمن امسال و مرحله دوم نیز از چهارم تا هفتم اسفندماه انجام می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندرخمیر اظهارداشت: بیماری فلج اطفال از 10 سال پیش در کشور ما ریشه کن شده است اما بدلیل همسایگی با برخی از کشورهای دارای این بیماری و پیشگیری از آن، این طرح هرساله دربرخی استان ها از جمله هرمزگان اجرایی می شود.

شکری زاده یادآورشد: همچنین مجمع سلامت با عنوان بهبود سبک زندگی سالم با محوریت تغذیه سالم درهفتم بهمن ماه در بندرخمیر برگزار می شود.

سازمان بهداشت جهانی در چهل و یکمین اجلاس خود در ژنو ریشه کنی بیماری فلج اطفال را به تصویب رساند و تمام کشورها را موظف کرد تا سال 2000 این ویروس را ریشه کن نمایند.

این مصوبه موجب شد در سال 2001 فقط در سه کشور افغانستان و پاکستان و نیجریه این بیماری را گزارش دهند و در 125 کشور این بیماری به طور کامل حذف شد.

در حال حاضر بیماری در سه کشور پاکستان، افغانستان و نیجریه بومی است و در سال 2013 افزون بر کشورهای یادشده در کشورهای سومالی، اتیوپی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 7 هزار کودک دربندرخمیر علیه فلج اطفال واکسینه می شوند

بیش از 7 هزار کودک دربندرخمیر علیه فلج اطفال واکسینه می شوند