مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 10:452020-01-14دانش

ساختار بروکراتیک کشور کارآفرینی را سرکوب می کند


معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ساختار بروکراتیک فعلی کشور به گونه ای است که کارآفرینی را سرکوب و فرزندان ایران را ترغیب به استخدام در دستگاه ها و نهادهای دولتی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سورنا ستاری ظهر سه شنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان در منطقه ویژه در بندر امام خمینی اظهار کرد: یک تفاوتی است بین کارخانه و صنعت، اینکه ما برویم یک خط تولید را از خارج کشور بیاوریم و آن افراد برای ما طراحی کند، این کارخانه است و صنعت نیست، این هیچ احتیاج به دانشگاه ندارد؛ یعنی کشور وقتی تصمیم می گیرد که چهار - پنج میلیون نفر دانشجو داشته باشد و سرمایه گذاری های کلان در آموزش عالی انجام دهیم، دانشگاه تجهیز کنیم و به هیئت علمی حقوق دهیم، قرار نیست کارخانه داری کنیم.

وی در ادامه افزود: همچنین چیزی برای نظارت حداکثر چهار تکنسین می خواهد اما صنعت جایی است که ما در آن طراحی و ماشین سازی و لایسنس تولید می کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بیان کرد: ما یک اقتصاد نفتی داریم و این اقتصاد ذاتش این است که همه چیز با پول حل می شود اما تکنولوژی خریدنی نیست بلکه یادگرفتنی است.

ستاری تصریح کرد: وقتی چهار میلیون دانشجو داریم و پنجمین کشور تولید کننده مهندس در دنیا هستیم این شایسته نیست که بخواهیم برای تکنولوژی پول بدهیم و فرق پروژه های دانش بنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختار بروکراتیک کشور کارآفرینی را سرکوب می کند

ساختار بروکراتیک کشور کارآفرینی را سرکوب می کند