مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 10:262020-01-14پزشكي

تنها 25 درصد سلامت جامعه به وزارت بهداشت مربوط می شود


دکتر علیرضا طلوعی روز سه شنبه در دومین مجمع سلامت کرمانشاه که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: حوزه سلامت رویکرد همه جانبه دارد و تنها به سلامت جسم منحصر نمی شود بلکه سلامت روحی، اجتماعی و سلامت معنوی نیز شامل آن می شود.

وی اضافه کرد: سلامت جامعه فقط به وزارت بهداشت محدود نیست بلکه مقوله ای پیچیده، بین بخشی در جامعه است، زیرا آلودگی هوا و ریزگردها، فاضلاب های شهری و روستایی، امنیت غذایی، جمع آوری زباله و پس ماندها، وضعیت اقتصادی و فرهنگی اجتماعی جامعه که هر کدام به نوبه خود تاثیر زیادی بر سلامت فرد و جامعه دارند در اختیار و کنترل و نظارت وزارت بهداشت نیست.

25 درصد مرگ و میر تا سال 1404 کاهش پیدا می کند طلوعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه جهانی بهداشت مبنی برکاهش 25 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری های قلب و عروقی، سکته مغزی، قند خون و دیابت کلیوی تا سال 2025 گفت: وزارت بهداشت ایران نیز در راستای تعهد کاهش این 25 درصد مرگ و میرهای ناشی از بیمارهای قلبی و عروقی 13 برنامه جداگانه تا سال 1404 در دستور کار قرار داده که بیشتر بر پایه کنترل عوامل بیماری براساس خودمراقبتی افراد استوار است.

او در ادامه: کم تحرکی و تغذیه نامناسب را علت اصلی فشارخون در همه بیمارهای قلبی عروقی، سکته مغزی، بیمارهای کلیوی و بیماره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 25 درصد سلامت جامعه به وزارت بهداشت مربوط می شود

تنها 25 درصد سلامت جامعه به وزارت بهداشت مربوط می شود