مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 09:262020-01-14اجتماعي

مشکل دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی در هزینه سرویس مدرسه


علی متقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون هزار و 100 نفر از هزار و 400 دانش آموز بانیاز ویژه استان، با سرویس به مدرسه رفت و آمد می کنند.

وی افزود: 60 درصد از این دانش آموزان در نواحی روستایی سکونت دارند که برای آمد و شد به مدرسه، با مشکل تامین سرویس روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید نیمی از هزینه های مربوط به سرویس مدارس را تامین کنند، گفت: اکنون سهم خانواده ها از پرداخت این هزینه ها کم و بعضا تنها 20 درصد است اما آنان توان تامین همین میزان اندک را هم ندارند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد از دانش آموزان بانیازهای ویژه استان از اقشار کم درآمد و بی بضاعت هستند و در شرایط کنونی اقتصادی، بر مشکلات آنان افزوده است.

وی گفت: برای رفاه حال دانش آموزان و کاهش هزینه های رفت و آمد، تلاش شده تا کلاس ها در مدارس نزدیک محل سکونت دانش آموزان تشکیل شود و بر این اساس دانش آموزان با نیازهای ویژه در 40 مدرسه روستایی، پذیرش شده و معلم متخصص برای آموزش آنان تامین شده است.

متقیان درباره اقدامات انجام شده امسال اظهار داشت: امسال شمار مراکز آموزش دانش آموزان کم توان ذهنی در دوره متوسطه پیش حرفه ای از 9 مرکز به 13 مرکز افزایش یافته که در شهرهای آشخانه، جاجرم، اسفراین، شیرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی در هزینه سرویس مدرسه

مشکل دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی در هزینه سرویس مدرسه