مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 08:562020-01-14اقتصادي

11.7 میلیارد ریال وام توانمندسازی روستاییان در آذربایجان غربی پرداخت شد


علیرضا آخوندزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 6 میلیارد و 830 میلیون ریال تسهیلات در قالب 53 پرونده برای طرح روستای بدون بیکار به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین چهار میلیارد و 860 میلیون ریال تسهیلات در قالب 22 پرونده برای طرح یک روستا، یک محصول در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به محصولات تولیدی یک روستا، یک محصول اظهار داشت: تولید قارچ در روستای مافی کندی سلماس، نان سنتی در شوریک چایپاره، گلیم دستی در گل سلیمان میاندوآب و قالی بافی در قوزلو شاهین دژ از جمله محصولاتی است که در این طرح در روستاها تولید و ورانه بازار مصرف می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی با اشاره به اشتغال ایجاد شده با پرداخت این تسهیلات، گفت: به طور میانگین هر 500 میلیون ریال تسهیلات برای یک نفر اشتغال زایی دارد.

آخوندزاده بیان کرد: اجرای طرح های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه های گردشگری و بهبود امرار معاش روستاییان است.

وی گفت: اجرای این طرح ها می تواند با فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها، از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه نشینی جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11.7 میلیارد ریال وام توانمندسازی روستاییان در آذربایجان غربی پرداخت شد

11.7 میلیارد ریال وام توانمندسازی روستاییان در آذربایجان غربی پرداخت شد