مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 06:502020-01-14بين الملل

تحریم عربستان برای میزبانی جلسات جامعه مدنی گروه 20


سازمان های برجسته بین المللی حقوق بشر اعلام کردند جلسات جامعه مدنی جهانی را که امسال قرار است در چارچوب اجلاس گروه 20 به میزبانی عربستان سعودی برگزار شود، - تحریم می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سازمان عفو بین الملل و سازمان شفافیت بین المللی و سازمان سیویکوس روز دوشنبه در بیانیه مشترک، تصمیم خود برای تحریم جلسات جامعه مدنی جهانی به میزبانی عربستان را اعلام کردند.

این سازمان ها در بیانیه مشترک خود عنوان کردند که جلسات یاد شده تلاشی طنز آمیز توسط میزبان جدید گروه 20 (G20) برای پوشاندن پرونده سیاه عربستان در زمینه حقوق بشر است.

کارگروه جامعه مدنی گروه 20 (G20) از روز یکشنبه نشست مقدماتی خود را برای آماده سازی جهت جلسات آغاز کرد و به مدت سه روز ادامه می یابد.

سازمان های یاد شده در بیانیه خود نشست های ریاض را مسخره و دروغین ارزیابی و اعلام کردند: ما نمی توانیم در فرآیندی شرکت کنیم که دولت آن کشور آزادی بیان را محدود و فعالیت برای حقوق زنان و اقلیت ها را جرم می شناسد و منتقدان را شکنجه و اعدام می کند.

این سازمان های حقوق بشری اضافه کردند: عربستان سعودی مسئول قتل جمال خاشقجی خبرنگار و منتقد دوستار صلح است و پس از گذشت بیش از یکسال از قتل او در اکتبر سال 2018 تاکنون عدالت در این قضیه تحقق نیافته و هیچکس پاسخگوی قتل وی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم عربستان برای میزبانی جلسات جامعه مدنی گروه 20

تحریم عربستان برای میزبانی جلسات جامعه مدنی گروه 20