مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 06:262020-01-14بين الملل

تغییر راهرد نظامی امریکا از خاورمیانه به شرق آسیا از حرف تا عمل


تهران/ خبرگزاری صدا و سیما/ سیاسی (تحلیل خبری ) 1398/10/24از اواسط دوره ریاست جمهوری باراک اوباما این فرضیه مطرح شد که امریکا در راهبرد جدید خود تصمیم گرفته است حضور نظامی خود را در خاورمیانه و خلیج فارس کاهش دهد و به جای آن نیروها و حضور نظامی خود را در شرق آسیا افزایش دهد.

این فرضیه بر این پیش فرض همراه بود که مهمترین تهدید امریکا از جانب چین است و این کشور توانسته است خود را به قدرت دوم اقتصادی ارتقاء دهد و با ادامه روند فعلی طولی نخواهد کشید که جای امریکا را به عنوان قدرت اول اقتصادی خواهد گرفت.

اما بعد از به قدرت رسیدن ترامپ هرچند رویکرد تهاجمی امریکا علیه چین افزایش و گسترش یافته است ودر مواردی به یک جنگ تمام عیار تجاری تبدیل شده است اما به لحاظ نظامی تا حدودی از شدت و گسترش درگیری ها و تنش ها در شرق آسیا کاسته شده و بجای آن قدرت های رقیب منطقه ای همچون چین و ژاپن با اتخاذ سیاست تهاجمی پیشدستانه کوشیده اند حوزه درگیری را درست برعکس از شرق آسیا به سمت خاورمیانه و خلیج فارس بکشانند و خطر درگیری را از مرزهای خود دور کنند.

در این راستا در پی تلاش های چین برای تقویت حضور نظامی خود در خاورمیانه و خلیج فارس( از جمله شرکت در رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه در دریای عمان و اقیانوس هند) که به موازات گسترش دامنه پروژه عظیم تجاری ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر راهرد نظامی امریکا از خاورمیانه به شرق آسیا از حرف تا عمل

تغییر راهرد نظامی امریکا از خاورمیانه به شرق آسیا از حرف تا عمل