مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 05:572020-01-14اجتماعي

جنگل های حرا، شگفت انگیزترین پدیده طبیعی در آب


این منطقه جذاب، به عنوان سرسبزی کرانه های خلیج فارس هر ساله گردشگران، طبیعت دوستان و جهان گردان بسیاری بوده که در فصل پاییز و زمستان به عنوان انتخاب اول گردشگران ایرانی وخارجی است.

از شگفتی این درختان رشد و منو در آبهای شور بوده که به هنگام پایین رفتن آب ( جزر) درختان سرسبز پیدا و به هنگام بالا آمدن آب(مد) درختان در آب پنهان می شوند و جزر و مد بر اثر نیروی گرانش ماه بر زمین و چرخش ماه و زمین به وجود می آید، تعادل نیروی گرانش ماه و زمین نیازمند چرخش ماه است خورخوران تالابی است که حدود 100هزار هکتار وسعت دارد و در سال 1975میلادی به عنوان تالاب بین المللی برای ذخیره گاه زیست کره انتخاب شد و در شبکه جهانی ذخیره گاه ها به ثبت رسید.

این تالاب یکی از بزرگترین جنگل دریایی کشور، از مجموع 22تالاب بین المللی و 12ذخیره گاه زیست بوم ایران با تاثیرگذاری منطقه بر اکوسیستم خلیج فارس است.

با توجه به اینکه درخت حرا با آب شور دریا سازگاری دارد، اما به دلیل افزون بر بیست سال خشکسالی و کم بارانی که بر این منطقه حکم فرما بوده، حیات این سرمایه های بزرگ را به خطر انداخته است.

این تالاب ها همواره بر تامین معیشت پایدار جامعه بومی منطقه، نقش اساسی داشته که می طلبد تمهیداتی فراهم شود تا مردم محلی به ویژه کودکان حافظان مقتدری برای آثار خدادادی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های حرا، شگفت انگیزترین پدیده طبیعی در آب

جنگل های حرا، شگفت انگیزترین پدیده طبیعی در آب