مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 04:562020-01-14اقتصادي

صادرات 22 میلیون دلاری تعاونی های مرزنشینی آذربایجان غربی


رضا نقی زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله مهمترین اقلام صادراتی این تعاونی ها می توان به مواد غذایی، میوه و سبزی، فلزات، تخته نئوپان و مصالح ساختمانی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 28 شرکت تعاونی مرزنشینی در آذربایجان غربی فعال است، اضافه کرد: این تعاونی ها طبق قانون تنها می توانند با مناطق مرزی کشورهای همسایه تبادل کالا و صادرات داشته باشند و این امر اهمیت تعاونی های مرزنشینی را نشان می دهد.

وی همچنین از تشکیل 73 تعاونی جدید از ابتدای امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 31 تعاونی در گرایش تولیدی، 11 مورد در بخش توزیعی و 32 تعاونی در گرایش خدماتی تشکیل و با راه اندازی آنها 882 فرصت شغلی در آذربایجان غربی ایجاد شده است.

وی با اشاره به برگزاری 35 هزار و 488 نفر ساعت آموزش برای تعاون گران آذربایجان غربی، بیان کرد: این آموزش ها به منظور توانمندسازی مدیران و اعضای تعاونی های استان در شاخه های مهارتی حقوقی، مهارتی مدیریتی، مهارتی تخصصی و مجازی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا 79 درصد جمعیت استان شامل حدود 2 میلیون و 583 هزار نفر عضو تعاونی ها هستند؛ یک هزار و 774 تعاونی در آذربایجان غربی فعال بوده و در بخش های مختلف از جمله تعاونی های مسکن، خدمات و مصرف در حال فعالیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 22 میلیون دلاری تعاونی های مرزنشینی آذربایجان غربی

صادرات 22 میلیون دلاری تعاونی های مرزنشینی آذربایجان غربی