مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 04:152020-01-14سياسي

کاوش دیرهنگام در چهارباغ اصفهان


چهارباغ یکی از محورهای تاریخی و فرهنگی کم نظیر شهری در ایران و یکی از بی نظیرترین محورهای ارتباطی شهری و خیابان های تاریخی و اصلیِ اصفهان است و پل الله وردی خان یا همان سی و سه پل، خیابان چهارباغ را به دو قسمت (خیابان چهارباغ بالا و چهارباغ عباسی) تقسیم می کرده و راه ارتباط چهار باغ بالا و چهارباغ عباسی بوده است.

اکنون در حد فاصل آمادگاه تا سی و سه پل هیات باستانی شناسی به سرپرستی محسن جاوری در حال کاوش است، گرچه با وجود انتقاد کارشناسان، بخش های عمده ای از کف سازی چهارباغ پیش رفته و جانمایی آبراهه و حوض ها در محدوده دروازه دولت تا آمادگاه انجام شده اما فعالان میراث فرهنگی امیدوارند نتایج این کاوش برای چهارباغ و ادامه کار در محور میانی موثر واقع شود.

پروژه کف سازی چهارباغ از همان ابتدا به دلیل آنچه که کارشناسان نبود مطالعات جامع و کاوش های باستان شناسی می دانند، مورد انتقاد بوده است.

قسمت های زیادی از این خیابان تاریخی کف سازی شده و محور میانی آن از دروازه دولت تا آمادگاه تکمیل شده است؛محوری که مهم ترین قسمت چهارباغ عباسی به لحاظ تاریخی بود، آن طور که فعالان میراث فرهنگی می گویند بدون کاوش های اصولی، بتن ریزی و سنگفرش شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاوش دیرهنگام در چهارباغ اصفهان

کاوش دیرهنگام در چهارباغ اصفهان