مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1398 ساعت 08:152020-01-13اقتصادي

گام بلند برای خودکفایی در تولید برنج با بذر روشن + فیلم


رییس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری طبرستان، گفت: کشور ظرفیت خودکفایی در تولید برنج را دارد و گام های اساسی در این زمینه به خوبی برداشته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پرفسور قربانعلی نعمت زاده پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه با عنوان رونق تولید برنج با حضور محققان کشور اظهار کرد: باید ظرفیت عملکرد برای برنج وجود داشته باشد، حداکثر ظرفیت در اقدامات اصلاحی انجام می شود.

وی با اعلام اینکه برای افزایش ظرفیت برنج نیاز به معیار است، تصریح کرد: برای رقم روشن که به دنبال توسعه هستیم و برای خودکفایی مملکت برگ برنده ای در اختیار ما است نزدیک به 34 سال زمان برده است.

رییس پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری طبرستان خاطر نشان کرد: پیش نیاز تولید روشن، ندا و نعمت بوده این دو رقم به دلیل نداشتن عطر و طعم و دیررس بودن در زمان خودش موثر بودند اما تا حدودی از گردونه عمل خارج شوند.

وی با اعلام اینکه طرح های تحقیقاتی کشور نباید به راحتی کنار گذاشته شود، گفت: در انتظار هستیم که در کنار پژوهشگران مدیران و  سیاست گذاران همکاری مناسب داشته باشند.

نعمت زاده خاطر نشان کرد: پیگیری برای تولید رقم پرمحصول و داری کیفیت برنامه ریزی انجام شده و برای دست یابی به این محصول نزدیک بیش از 30 سال کار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام بلند برای خودکفایی در تولید برنج با بذر روشن + فیلم

گام بلند برای خودکفایی در تولید برنج با بذر روشن + فیلم