مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1398 ساعت 07:502020-01-13پزشكي

اجرای واکسیناسیون فلج اطفال برای بیش از 470 هزار کودک در سیستان و بلوچستان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از شروع عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 28 دی لغایت 1بهمن با جمعیت 473هزار 783 نفرکودک زیر پنج سال خبر داد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از شروع عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 28 دی لغایت 1بهمن با جمعیت 473هزار 783 نفرکودک زیر پنج سال خبر داد.

دکتر سید مهدی طباطبایی صبح امروز در جلسه هماهنگی این طرح در زاهدان گفت: نوبت اول عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از قطره خوراکی پولیو از ساعت 8 صبح روز 28 دیماه تا 1 بهمن ماه در سراسر استان سیستان و بلوچستان انجام می شود و نزدیک به 473هزار 783 کودک زیر 5 سال بدون توجه به سابقه ایمن سازی در طی این هفته واکسینه می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: بیشترین خطر بازگشت بیماری فلج اطفال در استان های هرمزگان ، کرمان و سیستان و بلوچستان است لذا در تمام مناطق شهری و روستایی این استان ها (مناطق تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی هرمزگان، جیرفت، بم، ایرانشهر، زاهدان و زابل) عملیات خانه به خانه انجام می شود.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به هدف پوشش کامل عملیات در مدت زمان تعیین شده علاوه بر تمام ظرفیت کارکنان بهداشتی مرتبط از کمک داوطلبین سلامت و سایر نیروهای کمکی آموزش دیده استفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای واکسیناسیون فلج اطفال برای بیش از 470 هزار کودک در سیستان و بلوچستان

اجرای واکسیناسیون فلج اطفال برای بیش از 470 هزار کودک در سیستان و بلوچستان