مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 دی 1398 ساعت 15:002020-01-12اقتصادي

اجرای طرح ملی گندم بنیان در شهرستان فسا


طرح ملی گندم بنیان برای نخستین بار در هزار هکتار از اراضی زراعی فسا اجرا شد.

- ، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: طرح ملی گندم بنیان با هدف مدیریت، انتقال دانش و بهره گیری از فناوری جدید در کشت گندم و کاهش مصرف آب و در نهایت افزایش تولید این محصول راهبردی در هزار هکتار از اراضی زراعی فسا به اجرا درآمد.

انصاری افزود: در این طرح با استفاده از دستگاه های مکانیزه کشت، مدیریت صحیح آفات، بیماری ها و علف های هرز، مدیریت بهبود تغذیه و استفاده از روش های نوین آبیاری میزان تولید گندم تا 30 درصد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین عملکرد گندم در شهرستان فسا 5 تن و200 کیلو گرم در هر هکتار است که پیش بینی شده با اجرای طرح ملی گندم این میزان به 7 تن در هکتار برسد.

به گفته انصاری؛ صرفه جویی در مصرف آب حداقل به میزان 40 درصد، افزایش میزان ماده آلی خاک به بیش از 2 درصد و بهبود خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک از دیگر مزایای طرح ملی گندم بنیان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت:: این طرح در حال حاضر در هزار هکتار از اراضی بخش ششده و قره بلاغ و شیبکوه اجرا شده که پس از پایان چهار سال اجرای طرح حدود 12 هزار هکتار از مزارع گندم فسا زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح ملی گندم بنیان در شهرستان فسا

اجرای طرح ملی گندم بنیان در شهرستان فسا