مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 دی 1398 ساعت 13:252020-01-12سياسي

هنوز آفت «مگس مدیترانه ای» در باغات لرستان مشاهده نشده است


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه هنوز «مگس مدیترانه ای» در استان مشاهده نشده است، گفت: این آفت در استان های اطراف ما تحت عنوان آفت قرنطینه وجود دارد.

- خرم آباد- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه هنوز مگس مدیترانه ای در استان مشاهده نشده است، گفت: این آفت در استان های اطراف ما تحت عنوان آفت قرنطینه وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید جوادی امروز یکشنبه در شورای پدافند غیر عامل لرستان با اشاره به اینکه مگس مدیترانه ای از مخرب ترین آفات است و همه باغات میوه را تحت اثر قرار می دهد، اظهار داشت: تاکنون بیش از 300 میزبان برای این آفت شناسایی شده و مگس مدیترانه ای مقاومت بالایی به شرایط آب و هوایی دارد.

وی با بیان اینکه این آفت را در استان هنوز مشاهده نکرده ایم، تصریح کرد: سال گذشته 8820 هکتار اراضی را ردیابی کردیم و فعلاً موردی از این آفت را نداریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه این آفت بین 50 تا 80 درصد می تواند به باغات و اراضی خسارت وارد کند، یادآور شد: مگس مدیترانه ای در داخل هر میوه 10 عدد تخم می تواند بگذارد و باعث پوسیدگی لهیدگی و ریزش میوه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنوز آفت «مگس مدیترانه ای» در باغات لرستان مشاهده نشده است

هنوز آفت «مگس مدیترانه ای» در باغات لرستان مشاهده نشده است