مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 دی 1398 ساعت 12:152020-01-12اقتصادي

200 ایستگاه مگس میوه را در مازندران ردیابی می کند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از فعال شدن 200 ایستگاه ردیابی مگس میوه در شهرهای استان خبر و نسبت به احتمال طغیان آفت هشدار داد.

- عبدالرحمن زاغی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توصیه ما این است باغداران نسبت به برداشت میوه های رسیده در باغ های استان اقدام کنند؛ به طوری که حتی یک نارنج روی درختان نماند، چراکه با مساعد شدن هوا احتمال افزایش این آفت وجود دارد.

وی درباره کنترل و مدیریت مگس میوه گفت: در حال حاضر شرایط همانند سال قبل است و اگر سرمای زمستانی را نداشته باشیم احتمال طغیان آفت مگس میوه وجود دارد واگر طی یک ماه آینده شاهد هوای زمستانی نباشیم احتمال طغیان آفت وجود خواهد داشت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به وجود حدود 200 ایستگاه ردیابی مگس میوه در شهرهای مازندران، اضافه کرد: تنها در شهرهای کلاردشت و سوادکوه باتوجه به هوای زمستانی هیچ نگرانی نداریم.

زاغی به مشاهده آفت مگس میوه در برخی از ایستگاه های ردیابی شهرهای مازندران، تصریح کرد: توصیه ما این است باغداران نسبت به برداشت میوه های رسیده در باغ های استان اقدام کنند؛ به طوری که حتی یک نارنج روی درختان نماند، چراکه با مساعد شدن هوا احتمال افزایش این آفت وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 ایستگاه مگس میوه را در مازندران ردیابی می کند

200 ایستگاه مگس میوه را در مازندران ردیابی می کند