مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 دی 1398 ساعت 06:452020-01-12اقتصادي

عدم وجود یک مکان دائمی برای عرضه محصولات و صنایع دستی فریدونشهر


تولید کنندگان صنایع دستی فریدونشهر در موضوع بازار یابی با مشکل مواجه هستند به نوعی شهرستان فریدونشهر یک مکان دائمی برای عرضه صنایع دستی نیاز دارد.

- محسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان این موضوع که صنایع دستی فعال شهرستان فریدون شهر شامل گلیم بافی، میناکاری، خاتم کاری، لباس محلی گرجی، لباس محلی بختیاری، جاجیم بافی، چلنگری و بافتنی سنتی است، اظهار داشت: صنایع دستی مختص و بومی شهرستان جاجیم بافی، چقا و لباس محلی گرجی و بختیاری است و بقیه بومی شهرستان نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت کارگاه فعال صنایع دستی دارای مجوز میراث فرهنگی در سطح شهرستان فعالیت دارند و یک کارگاه فیروزه کوبی هم جدیداً قصد شروع به فعالیت دارد، اضافه کرد: در آمدزاترین و فعال ترین کارگاه صنایع دستی شهرستان یک کارگاه میناکاری است و تولید چقا هم در درجه دوم در آمدزایی قرار دارد.

افزایش 40 درصدی اشتغال به مشاغل خانگی در فریدونشهر در یک سال اخیر رییس میراث فرهنگی و گردشگری فریدونشهر با اشاره به این مطلب که میراث فرهنگی با دادن مجوز به متقاضیان آنها را به مجموعه میراث فرهنگی وارد می کند و در صورت وجود اعتبار کافی به متقاضیان وام تعلق می گیرد ابراز داشت: در چهار سال اخیر 350 وام مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی به متقاضیان داده شده است و طبق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم وجود یک مکان دائمی برای عرضه محصولات و صنایع دستی فریدونشهر

عدم وجود یک مکان دائمی برای عرضه محصولات و صنایع دستی فریدونشهر