مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 دی 1398 ساعت 14:402020-01-11اقتصادي

ظرفیت مخزن سد کوثر به 458میلیون متر مکعب آب رسیده است


مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: بارندگی های امسال موجب ذخیره سازی458میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر این شهرستان شده است - اکبر خدری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: سد کوثر تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است که آب آن  از رودخانه خیرآباد تأمین می شود.

 وی ادامه داد:  این سد سالانه  آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می کند.

 خدری گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون95 میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر شده است که از این میزان پنج میلیون متر مکعب آن  در بارندگی اخیر در سدکوثر ذخیره شد.

وی عنوان کرد:از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون  191 میلی متر باران در ایستگاه هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسیده است.

این مسوول با بیان اینکه بارندگی های امسال  موجب ذخیره سازی458میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر این شهرستان شده  است، ابراز کرد:  بارندگی های اخیر موجب بالا آمدن  46 سانتی متر سطح آب سد کوثر شده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران  با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا 625 متر اس، عنوان کرد: هم اکنون تراز این سد بتنی به 618متر رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت مخزن سد کوثر به 458میلیون متر مکعب آب رسیده است

ظرفیت مخزن سد کوثر به 458میلیون متر مکعب آب رسیده است