مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 دی 1398 ساعت 07:102020-01-09اقتصادي

ناتوانی مدیریت شهری گرگان در خلق جذابیت/ توسعه گردشگری شعار است


یک کارشناس گردشگری با اشاره به اینکه توسعه گردشگری گلستان شعار است، گفت: دو قطب اصلی گردشگری گلستان در ناحیه شهری قرار دارد و مدیریت شهری گرگان در خلق جذابیت گردشگری ناتوان است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- زهرا بهرامی: هرچند در سال های اخیر گردشگری یکی از سه محور اصلی توسعه استان معرفی شده اما هنوز سهم درآمد گردشگری استان و ضریب تکاثری این بخش یک درصد است.

به گفته کارشناسان گلستان دارای هزار جاذبه گردشگری است که 148 جاذبه آن در صورت تأمین زیرساخت می تواند گردشگر جذب کنند؛ اما داشتن قابلیت و جاذبه به تنهایی کافی نیست و برای توسعه گردشگری نیازمند داشتن خلق جذابیت هستیم.

با مهدی سقایی، دکترای حوزه گردشگری و استاد دانشگاه در خصوص توسعه گردشگری گلستان به گفتگو نشستیم و او به نادیده گرفتن نقش سایر نهادهای تأثیرگذار در گردشگری گلستان در کنار میراث فرهنگی انتقاد کرد و معتقد بود توسعه گردشگری در گلستان شعار است و برنامه ای برای آن وجود ندارد.

*سال هاست مدیران و برنامه ریزان گلستانی گردشگری را یکی از سه محور اصلی توسعه استان می دانند اما هنوز سهم گردشگری در اقتصاد استان ناچیز است.

برای رسیدن به آنچه کاری باید انجام می شد؟ هرچند به ظاهر متولی رسمی گردشگری در گلستان اداره کل میراث فرهنگی است اما در واقعیت اینطور نیست حوزه ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتوانی مدیریت شهری گرگان در خلق جذابیت/ توسعه گردشگری شعار است

ناتوانی مدیریت شهری گرگان در خلق جذابیت/ توسعه گردشگری شعار است