مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 دی 1398 ساعت 05:502020-01-09اقتصادي

چتر بیمه برای محصولات کشاورزی


30 درصد محصولات زراعی و باغی استان مرکزی زیر پوشش صندوق حمایت از بخش کشاورزی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: تاکنون 20 درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی و 10 درصد باغات استان تحت پوشش صندوق حمایت از بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که امید می رود با رفع تنگناهای موجود این رقم افزایش و ریسک تولید محصولات کشاورزی کاهش یابد.

زاهدی افزود: در بخش محصولات زراعی، گندم دیم و آبی و در بخش باغات نیز انار بیشترین و بادام، گردو و انگور کمترین سطح تحت پوشش بیمه را به خود اختصاص داده اند.

او نحوه تعیین خسارت های وارده به باغات و مزارع توسط کارشناسان، میزان و هنگام پرداخت غرامت ها از سوی بیمه صندوق بیمه محصولات کشاورزی و همچنین برخی سوء مدیریت ها را از بزرگترین دلایل بی رغبتی کشاورزان به بیمه محصولات خود عنوان کرد که رفع این مشکل و اتخاذ تدابیر و راهکارهای عملیاتی را می طلبد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در ادامه گفت: نظر به اهمیت این موضوع، هر از چندگاه بخشنامه های مرتبط با بیمه های محصولات کشاورزی متناسب با شرایط کشور اصلاح و بهینه سازی می شود که ضرورت دارد مجریان این طرح نیز در ارائه خدمات خود و حمایت از کشاورزان مصمم تر ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چتر بیمه برای محصولات کشاورزی

چتر بیمه برای محصولات کشاورزی