مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 دی 1398 ساعت 18:552020-01-08سياسي

دی ماه سند افتخار مردم ری/ قیام تاریخی که غبار فراموشی گرفته


مردم انقلابی و شهیدپرور شهرری که در دی ماه 1357 چهار شهید تقدیم انقلاب کردند، در دی ماه 1398 نیز با تقدیم 6 شهید در جبهه های مختلف ثابت کردند که پای آرمان های امام(ره) و انقلاب اسلامی ایستاده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ری، مردم همیشه در صحنه و ولایی شهرری در ادامه حرکت های انقلابی خود، روز دوشنبه 18 دی ماه 1357 که برای گرامیداشت شهدای مشهد، قزوین و کرمانشاه عزای عمومی اعلام شده بود، از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تا میدان شهرری بر علیه رژیم پهلوی تظاهرات کردند که با تیراندازی عوامل رژیم چهار نفر به شهادت رسیدند و بیش از 50 نفر مجروح شدند.

این حرکت مردم ری نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود و در سرعت بخشیدن به فرایند پیروزی انقلاب نقش اساسی داشت، پس از آن نیز شهرری با تقدیم 2800 شهید دفاع مقدس پای انقلاب ایستاد و در صحنه های مختلف سیاسی و مذهبی ولایت مداری خود را به عرصه نمایش گذاشت.

پس از گذشت چهل سال نه تنها ذره ای از اراده مردم شهیدپرور ری کم نشده بلکه با گام های استوارتر هنوز هم در تقدیم شهدا پیشتاز هستند چنانکه شهادت 157 شهید مدافع حرم گواه بر این ادعا است.

مردم ری که در دی ماه 1357 چهار شهید تقدیم انقلاب کردند، در دی ماه 1398 نیز با تقدیم 6 شهید در جبهه های مختلف، ثابت کردند که پای آرمان های امام(ره) و انقلاب اسلامی ایستاده اند و با پشتیبانی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دی ماه سند افتخار مردم ری/ قیام تاریخی که غبار فراموشی گرفته

دی ماه سند افتخار مردم ری/ قیام تاریخی که غبار فراموشی گرفته