مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 دی 1398 ساعت 13:302020-01-08اقتصادي

دریای خزر هم سال به سال آب می رود


آخرین گزارش منتشر شده از مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر حاکی از اینست که تراز آب دریا نسبت به تابستان سال گذشته 18 سانتی متر کاهش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، دریای خزر بعنوان بزرگترین آبگیر بسته در جهان با مساحت حدود 378 هزار کیلومتر مربع (یک‏ونیم برابر خلیج فارس ) و حجم آبی معادل 78 هزار کیلومتر مکعب (برابر با 44% ذخیره آبی دریاچه های جهان) با ویژگی بارز نوسانات سریع سطح تراز آب، در مزر آسیا و اروپا و نیز در راستای نصف النهاری واقع است.

این دریاچه در همه عمرش بالا و پایین زیادی به خود دیده است، از پایین ترین حد در سال 1356 که در آن به تراز 15/28- رسید، گرفته تا افزایش دو و نیم متری در سال 1374 همه و همه این تغییرات را به یک ویژگی منحصر به فرد برای این دریا مبدل کرده است.

اینکه گفته شود این دریا هرساله چندین سانتی متر آب می رود، شاید در نگاه اول خنده دار باشد اما واقعیت تلخی است که دارد برای خزر اتفاق می افتد.

گزارش های مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر می گوید سطح آب دریا12 سانتی متر در طول سال آبی 97-98 و 18 سانتی متر نسبت به تابستان گذشته پایین تر آمده است.

چرا سطح تراز آب کاهش یافته است ؟ بنی هاشمی سرپرست مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر پیرامون علل کاهش سطح آب دریای خزر گفت: دلیل اصلی کاهش آبدهی رودخانه ولگا به ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریای خزر هم سال به سال آب می رود

دریای خزر هم سال به سال آب می رود