مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 07:362020-01-07سياسي

حمله آمریکا به میراث فرهنگی ایران به راحتی میسر نمی شود


عضو هیئت علمی گروه جهانگردی دانشگاه مازندران گفت: بعضی از میراث فرهنگی کشورمان ثبت جهانی هستند و هر کدام از آن ها دارای ویژگی منحصر به فردی بوده و براساس قرار داد سازمان یونسکو آمریکا و کشورهای دیگر نمی توانند به راحتی آن را مورد حمله و هدف قرار دهند.

- ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی گروه جهانگردی دانشگاه مازندران گفت: بعضی از میراث فرهنگی کشورمان ثبت جهانی هستند و هر کدام از آن ها دارای ویژگی منحصر به فردی بوده و براساس قرار داد سازمان یونسکو آمریکا و کشورهای دیگر نمی توانند به راحتی آن را مورد حمله و هدف قرار دهند.

مهدی رمضان زاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه جاذبه میراث فرهنگی موجب ثبت جهانی آن ها شده است، اظهار کرد: به طور مثال اگر در پشت میدان نقش جهان اصفهان ساختمانی ساخته شود و تعداد طبقات آن از حد مجاز گذشته و دید این اثر را بگیرد، سازمان جهانی یونسکو که متشکل از چند کشور عضو است، این حق را دارد در آن ورود پیدا کرده و از ساخت آن جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال تایوان و خیلی از کشورهای دیگر با تاکید بر گردشگری به دنیا می فهمانند ما هستیم بنابراین به راحتی نمی شود فرهنگ گذشته یک کشور که تمدن آن را شکل می دهد، مورد هدف قرار داد و این امر بعید به نظر می رسد چراکه حفاظت آن ها تامین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله آمریکا به میراث فرهنگی ایران به راحتی میسر نمی شود

حمله آمریکا به میراث فرهنگی ایران به راحتی میسر نمی شود