مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 07:052020-01-07اجتماعي

نصب 15 ایستگاه شتاب نگار برای کنترل پهنه لرزه خیزی در استان بوشهر


مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر از نصب 15 ایستگاه شتاب نگار برای کنترل پهنه لرزه خیزی در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جهانگیر دهقانی صبح سه شنبه در نشست با مسئولان دستگاه های اجرای استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با نصب 15 ایستگاه شتاب نگار بر خط و 20 دستگاه شتاب نگار دیجیتال آفلاین، 35 ایستگاه از هزار و 250 ایستگاه شتاب نگاری کشور را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: امروزه کشورهای لرزه خیز و پیشرفته جهان قدم های بسیار مهمی را در طراحی و اجرای این سامانه ها در شهرها و مناطق مهم و پرجمعیت برداشته اند.

دهقانی بیان کرد: ضرورت راه اندازی این سامانه، شناسایی و تعیین حریم گسل های استان و ضوابط اجرای آیین نامه 2800 در استان، کمک مهمی در کاهش آسیب و تاب آوری شهرها در مقابل با مخاطراتی، مانند زلزله و زمین لغزش در استان می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: شبکه های شتاب نگاری و لرزه نگاری مهم ترین ابزار ثبت و مطالعه زمین لرزه ها است و بر همین اساس 15 دستگاه شتاب نگار بر خط (آنلاین) تا دو هفته دیگر در شهرهایی که بر روی گسل های اصلی واقع شده اند، نصب می شود.

دهقانی افزود: با پیگیری مدیریت بحران و اداره کل راه و شهرسازی بوشهر، 15 دستگاه شتاب نگار بر خط در شهرهای بوشهر، برازجان، بندر عسلویه، بندر گناوه، بندر دیر، جم، بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب 15 ایستگاه شتاب نگار برای کنترل پهنه لرزه خیزی در استان بوشهر

نصب 15 ایستگاه شتاب نگار برای کنترل پهنه لرزه خیزی در استان بوشهر