مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 05:402020-01-07فناوري

70 درصد متخلفان در فضای مجازی توسط پلیس دستگیر می شوند


با هوشیاری و توانمندی پلیس فتا بیش از 70 درصد متخلفان فضای مجازی دستگیر می شوند اما افزایش اطلاعات شهروندان برای پیشگیری ضروری است.

- سرهنگ محمد فرهودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: 80 درصد افزایش جرایم رایانه ای به دلیل نداشتن آشنایی لازم در فضای اینترنتی است که در فیشینگ گرفتار می شوند و در واقع با ورود به صفحه جعلی در فضای مجازی دچار آسیب و سو استفاده کلاهبرداران قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی وقتی شما وارد صفحات جعلی می شوید در هنگام شارژ تلفن همراه یا انتقال پول اگر این صفحه واقعی نباشد می تواند حساب شما را خالی کند.

فرهودی بیان کرد: راهکار این است که حتماً از رمز موقت استفاده شود لذا توصیه می شود رمز یک بار مصرف را فعال کنید تا از این سو استفاده جلوگیری شود.

رییس پلیس فتا استان قزوین بیان کرد: شهروندان حتماً باید اطلاعات مجازی و اینترنتی خود را بالا ببرند که در این صورت از 90 درصد تخلفات جلوگیری می شود.

80 درصد جرایم فضای مجازی ناشی از بی اطلاعی مردم است فرهودی گفت: بیش از 80 درصد افزایش جرایم در فضای مجازی ناشی از بی اطلاعی شهروندان از نحوه کاربری و استفاده از ابزارهای نوین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد متخلفان در فضای مجازی توسط پلیس دستگیر می شوند

70 درصد متخلفان در فضای مجازی توسط پلیس دستگیر می شوند