مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 دی 1398 ساعت 19:352020-01-06اقتصادي

توزیع 112هزار تن کود بین کشاورزان گلستانی/خشکسالی باعث بدسبزی شد


رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از توزیع 112 هزار تن کود بین کشاورزان استان خبرداد.

- مختار مهاجر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که کمبودی در نهاده ها نداریم، اظهارکرد: 186 هزا تن کود سهمیه استان است که تاکنون 116 هزار تن وارد استان شده است.

وی با بیان این که تاکنون 112 هزار تن توزیع شده است، افزود: به طور میانگین روزانه 350 الی 500 کود اوره و 160 تن کود فسفاته بین کشاورزان توزیع می شود.

مهاجر توضیح داد: با کاهش بارندگی در استان مخصوصاً در شمال آق قلا، کلاله و گنبدکاووس روبرو بودیم و این امر باعث بدسبزی مزارع شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در خصوص جبران خسارت های در بخش کشاورزی اظهارکرد: آبگرفتگی هایی که در ابتدای سال جاری اتفاق افتاد، خسارت هایی را به زمین های کشاورزی استان وارد کرد.

وی گفت: دولت 270 میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت سیل استان پیش بینی کرد که تاکنون 140 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده پرداخت و مابقی اسامی هم به بانک های عامل ارسال شده است.

مهاجر بیان کرد: در ابتدای مجموع اراضی که در سیل اخیر دچار خسارت شده بود 108 هزار هکتار برآورد شد اما خسارت 71 هزار هکتار مورد تأیید قرار گرفت و بخشی هم مورد اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و پژوهشگاه فضایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 112هزار تن کود بین کشاورزان گلستانی/خشکسالی باعث بدسبزی شد

توزیع 112هزار تن کود بین کشاورزان گلستانی/خشکسالی باعث بدسبزی شد