مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 دی 1398 ساعت 13:552020-01-06اقتصادي

مبارزه با آفت سن غلات در 92 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی از مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 92 هزار هکتار از مزارع استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جعفر وحدت بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از مزارع غلات ارومیه افزود: در سال زراعی 98- 97، در بیش از 92 هزار هکتار از مزارع غلات استان، مبارزه شیمیایی بر علیه آفت سن انجام گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلمی و کاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری، احتمال افزایش جمعیت آفات نسبت به سال گذشته بیشتر است و پیش بینی می شود در صورت تداوم شرایط اقلیمی فعلی، در بیش از 150 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی با افت سن غلات صورت گیرد.

وحدت تصریح کرد: برنامه ریزی لازم به منظور برگزاری کلاس های آموزشی برای زارعین انجام شده است و در حال برگزاری است و همچنین مقرر شده 3 کارگاه آموزشی منطقه ای در شمال، مرکز و جنوب استان برگزار شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه به موقع با عوامل خسارت زای گندم اعم از علف های هرز، آفات و بیماری ها و رعایت مسائل مربوط به تغذیه سبب ارتقای کیفیت گندم می شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کنترل شیوع این آفت افزود: برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان و کارشناسان، کاهش سمپاشی های بی رویه با رویکرد حفاظت از محیط زیست، استفاده از سموم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت سن غلات در 92 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی

مبارزه با آفت سن غلات در 92 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی