مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 دی 1398 ساعت 05:002020-01-05اقتصادي

پایان عملیات آبخیزداری در 197 هزار هکتار از اراضی کردستان


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: در سال جاری اجرای عملیات آبخیزداری استان در 10 زیر حوضه آبخیز استان به مساحت 197 هزار هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و مدیریت بوم سازگان زاگرس به پایان رسیده است.

- سردار مهرجو در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در سال جاری اجرای عملیات آبخیزداری استان کردستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و مدیریت بوم سازگان زاگرس در مساحتی بالغ بر 359 هزار هکتار اجرا می شود.

وی افزود: در 10 زیر حوضه آبخیز استان شامل، آلمانه در سروآباد، کیلانه، دولبندی و ماچکه در سنندج، نمشیر بانه، آقکند و کرفتو در دیواندره، کریم آباد دهگلان، کومایین کامیاران، قره طوره بیجار با مجموع مساحت 197 هزار هکتار به پایان رسیده اند و در حال ایفای نقش خود با هدف افزایش کیفیت آب های سطحی، مدیریت ریسک سیلاب و تغذیه آب های زیرزمینی هستند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ادامه داد: اجرای این عملیات ها شامل بندهای گابیونی، سنگی ملاتی، بتنی، خشکه چین، خاکی، ریپ رپ و مرمت سازه های احداث شده سنوات قبل است که همچنان در سطح 9 زیرحوضه دیگر استان با جدیت ادامه دارد و پیش بینی می شود در پایان برای سال جاری حدود 78 هزار و 443 مترمکعب عملیات مکانیکی انجام بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان عملیات آبخیزداری در 197 هزار هکتار از اراضی کردستان

پایان عملیات آبخیزداری در 197 هزار هکتار از اراضی کردستان