مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 دی 1398 ساعت 12:352020-01-04پزشكي

کاهش خطر سرطان پوست با جراحی لاغری


یک مطالعه جدید حاکیست افراد چاقی که تحت عمل جراحی لاغری قرار گرفته اند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست از جمله ملانوما هستند.

- یک مطالعه جدید حاکیست افراد چاقی که تحت عمل جراحی لاغری قرار گرفته اند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست از جمله ملانوما هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالی که ملانوما تنها یک درصد از موارد ابتلا به سرطان پوست را تشکیل می دهد اما بیشترین مرگ و میر ناشی از این نوع سرطان پوست را شامل می شود.

اگرچه دانشمندان عوامل خطر مرتبط با ملانوما را مواردی از جمله پوست روشن، سابقه خانوادگی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می دانند اما مشخص نیست چرا میزان مبتلایان به این بیماری در حال افزایش است.

با توجه به این که چاقی خطر بروز برخی از سرطان ها را افزایش می دهد، متخصصان به بررسی این موضوع که آیا چاقی منجر به افزایش خطر ابتلا به ملانوما نیز می شود یا خیر، پرداخته اند.

یک مطالعه سوئدی در سال 2009 میلادی نشان داد که خطر ابتلا به سرطان در زنان چاقی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته اند، کاهش می یابد اما این مطالعه خطر ابتلا به سرطان پوست و بیماری ملانوما را به طور خاص بررسی نکرده بود.

به همین منظور یک تیم تخصصی در تلاش برای بررسی ارتباط بین جراحی لاغری و سرطان پوست مجموعه داده های این مطالعه را مجددا مورد بررسی قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خطر سرطان پوست با جراحی لاغری

کاهش خطر سرطان پوست با جراحی لاغری