مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 دی 1398 ساعت 16:402020-01-02فرهنگي

بهبهان در حوزه تاریخی دارای ویژگی های منحصر به فرد است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: بهبهان در حوزه تاریخی دارای ویژگی های منحصر به فرد است و امکان توسعه در این بخش وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید حکمت الله موسوی ظهر امروز در هشتمین جشنواره ملی گل نرگس بهبهان اظهار کرد: بهبهان در سه حوزه کاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دارای ویژگی های منحصر به فردی به خصوص در حوزه تاریخی است؛ این شهرستان با پیشینه تاریخی بسیار فاخر، محوطه های تاریخی مهم و حائز اهمیتی مثل ارجان و چگاسفلی دارد.

وی افزود: اخیراً کاوش های خوبی در چگاسفلی صورت گرفت و بحث است که تاریخ اکتشافی ما به را عقب تر از تاریخ موجود برمی گرداند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: بهبهان بافته ای تاریخی ارزشمند، تک بنای ارزشمند تاریخی و اشیای ویژه از جمله حلقه ارجان دارد که حتی در سطح فراملی شناخته شده هستند.

موسوی عنوان کرد: مفاخر ارزشمند علمی و معنوی از جمله حضرت آیت الله وحید بهبهانی (عالم شیعه و اسلام هستند) در این خطه بودند و همچنین آثار معنوی ویژه و آیین و سنن خاصی در این شهرستان وجود دارد.

وی بیان کرد: بهبهان در حوزه صنایع دستی و اقوام دارای ویژگی های منحصر به فرد خودش است؛ همچنین در انواع اغذیه محلی حرف برای گفتن دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبهان در حوزه تاریخی دارای ویژگی های منحصر به فرد است

بهبهان در حوزه تاریخی دارای ویژگی های منحصر به فرد است