مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 دی 1398 ساعت 11:102020-01-01سياسي

توسعه 5G بدون آزادسازی باند 700 مگاهرتزی مشکل است


معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با اشاره به طیف های فرکانسی موردنیاز برای توسعه شبکه 5G گفت: باند 700-800 مگاهرتز در اکثر کشورهای دنیا برای 5G آزاد شده، - معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با اشاره به طیف های فرکانسی موردنیاز برای توسعه شبکه 5G گفت: باند 700-800 مگاهرتز در اکثر کشورهای دنیا برای 5G آزاد شده، اما این اتفاق در ایران همچنان نیفتاده است و اگر به سمت آزادسازی این باندها برای توسعه نسل جدید فناوری نرویم، کشور دچار مشکل خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی طاهری بخش، در بیست وپنجمین کنفرانس بین المللی انجمن کامپیوتر ایران که با حضور دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، پژوهشگران، دانشجویان و مهندسان بخش های صنعتی کشور برای تبادل یافته ها و دستاوردهای علمی در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، با رویکردی متفاوت به مقوله شبکه های نسل آینده پرداخت.

وی تصریح کرد: اصولا چه اهمیتی دارد که تکنولوژی 5G بیاید؟ مگر با تکنولوژی های 3G و 4G چکار کردیم؟ نباید از اپراتورهای ارتباطی انتظار داشته باشید که به محض پیدایش تکنولوژی های جدید به سمت آن ها بروند و با سرمایه گذاری های سنگین، فناوری هایی را توسعه دهند که هیچ استفاده ای از آن نشود.

حرکت به سمت 5G آمادگی می خواهد، برای اپراتورهای ارتباطی بسیار سخت است که هزینه هنگفتی را صرف سرمایه گذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه 5G بدون آزادسازی باند 700 مگاهرتزی مشکل است

توسعه 5G بدون آزادسازی باند 700 مگاهرتزی مشکل است