مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 دی 1398 ساعت 10:552020-01-01اقتصادي

ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر تا آخر سال2020 تمدید شد


با توجه به بررسی های انجام شده و با وجود در خطر بودن ذخایر ماهیان خاویاری، برنامه میان مدت برای صید تجاری نخواهیم داشت و این روند تا پایان سال 2020 ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی الله خون میرزایی در برنامه روی خط خبر در رابطه با ممنوعیت برداشت ماهیان خاویاری از دریای خزر اظهار داشت: ممنوعیت صید و برداشت ماهیان خاویاری تا پایان سال 2020 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اکوسیستم دریای خزر به عنوان دریای بسته، در محدوده سرزمینی 5 کشور قرار دارد و باید بهره برداری از آن مدیریت شود.

خون میرزایی، در رابطه با صید بی رویه ماهیان خاویاری پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق تصریح کرد: افزایش صید، وضعیت ذخایر ماهی خاویاری را بحرانی کرد و با توافق پنج کشور در یک کمیسیون مشترک برداشت از این ذخایر ممنوع شد.

وی افزود: پنج کشور حاشیه دریای خزر شامل ایران، جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و ترکمنستان است که کمیسیون مشترکی را تشکیل دادند، امسال سومین اجلاس دوره ای آن با میزبانی ایران برگزار شد و پروتکل مشترک آن به امضا رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نظر جمهوری اسلامی ایران این است که ممنوعیت بیشتر از یکسال امتداد پیدا کند اما از آن جایی که برخی از کشورها با ممنوعیت چندساله موافقت نکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر تا آخر سال2020 تمدید شد

ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری دریای خزر تا آخر سال2020 تمدید شد