مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 دی 1398 ساعت 09:502020-01-01دانش

حوزه های علمیه باید با اقتضائات روز با جامعه تعامل کند


دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حوزه های علمیه در دوران کنونی بایستی با حوزه های علمیه چند دهه قبل متفاوت باشند و متناسب با اقتضائات روز بتوانند با جامعه تعامل کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با جمعی از دانشجویان دانشگاه های مختلف لبنان دیدار و گفتگو کرد.

عاملی گفت: 95 درصد تولیدات علمی دانشگاه تهران به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایران مربوط به بعد از انقلاب بوده است و دانشگاه شریف نیز از جمله دانشگاه های برتر ایران است که 97 درصد مقالات علمی آن مربوط به بعد از انقلاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تنها 5700 پزشک داشت که بخش قابل توجهی از آنها پزشکان هندی و پاکستانی بودند، اما امروزه ایران هرسال 5700 پزشک وارد شده به بازار کار دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: 97 درصد داروی جمهوری اسلامی ایران در داخل تولید می شود و در این زمینه وابستگی چندانی به خارج وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز در برخی از شرکت های خصوصی کشور تولید موتور هواپیما صورت می گیرد و کارهایی که باعث حیرت همگان است، هیچ قطعه مکانیکی در صنعت نیست که جمهوری اسلامی خودش نتواند آن را تولید کند عاملی تأکید کرد: هیچ قطعه مکانیکی در صنعت نیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه های علمیه باید با اقتضائات روز با جامعه تعامل کند

حوزه های علمیه باید با اقتضائات روز با جامعه تعامل کند