مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 دی 1398 ساعت 07:402020-01-01اقتصادي

رشد معاملات و قیمت مسکن در آذر/قدرت خرید متقاضیان پایین است


در حالیکه این روزها قدرت خرید مسکن متقاضیان رو به افول گذاشته است گزارشها از بخش مسکن به خصوص بازار مسکن نشان می دهد که روند نزولی قیمتها متوقف و حتی رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این روزها که متقاضیان خرید مسکن از وضعیت نه چندان مناسب قیمتها گله دارند و قدرت خرید خود را همواره کاهش یافته تلقی می کنند گزارشها از بازار مسکن حاکی از این است که در آذر ماه قیمت مسکن به یک شکل کاملا آرام و با یک شیب ملایم در حال افزایش است.

بنابراین گزارش، دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز اخیرا در گزارش خود از رشد بیش از 137 درصدی معاملات در آذرماه امسال نسبت به ماه گذشته خبر داده و اعلام کرده است که آمارهای آذرماه امسال نسبت به آبان در زمینه تعداد مبایعات، متوسط قیمت هر واحد مسکونی آپارتمانی، و تعداد پروانه های صادره نیز حکایت از رشد مبایعات، افزایش قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، و کاهش صدور پروانه های ساختمانی دارد.

بر اساس آمار ارئه شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن در نه ماهه نخست سال جاری تعداد 50 هزار و 247 مبایعه نامه ثبت شده است که نسبت به سال گذشته که 100 هزار و 967 بوده، کاهش بیش از 50 درصدی داشته است.

همچنین یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در نه ماه نخست سال جاری به طور متوسط 12 میلیون و 890 هزار تومان معامله شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد معاملات و قیمت مسکن در آذر/قدرت خرید متقاضیان پایین است

رشد معاملات و قیمت مسکن در آذر/قدرت خرید متقاضیان پایین است