مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 دی 1398 ساعت 05:352020-01-01اقتصادي

فاز نخست شبکه آبیاری پایاب سد خدافرین افتتاح می شود


با حضور رییس جمهور و تا ساعاتی دیگر فاز نخست شبکه آبیاری پایاب سد خدافرین در دشت مغان به وسعت 10هزار هکتار افتتاح می شود.

- سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که به عنوان نماینده دفتر رییس جمهور پیش از انجام سفر روحانی در اردبیل حضور یافت، اظهار کرد: طرح آبیاری مدرن پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان، تحولی مهم در تولید و اقتصاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد می کند.

عباس کشاورز خاطرنشان کرد: فاز نخست آبیاری مدرن پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان برای آبیاری 10 هزار هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان های بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز مغان امروز افتتاح می شود.

وی گفت: با بهره برداری از طرح آبیاری اراضی پایاب سد خداآفرین، فضای بسیار مناسبی برای کسب و کار کشاورزی در منطقه فراهم شده و بسیاری از جوانان مشغول به کار خواهند شد.

کشاورز، خواستار حمایت از تولید کنندگان و بهره برداران کشاورزی منطقه مغان توسط سازمان جهاد کشاورزی، استانداری اردبیل و مراکز تحقیقاتی شد و بیان کرد: همه باید تلاش کنند تا مراحل بعدی و تکمیلی طرح عظیم ملی آبیاری مدرن پایاب سد خداآفرین، بدون هیچ گونه مشکلی و مطابق با پیش بینی فنی و کارشناسی تکمیل شود.

وی با اشاره به مزیت مرزی بودن منطقه مغان و وجود دروازه گمرکی مهم بیله سواردر این منطقه برای تسهیل صادرات انواع محصولات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز نخست شبکه آبیاری پایاب سد خدافرین افتتاح می شود

فاز نخست شبکه آبیاری پایاب سد خدافرین افتتاح می شود