مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 دی 1398 ساعت 08:402019-12-31سياسي

وقف 180 هکتار باغ پسته برای کودکان بی سرپرست کرمانی


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان گفت: بیش از 400 هکتار باغ پسته ای موقوفه در تولیت این اداره بوده که 180 هکتاراز این اراضی مربوط به موقوفه ایتام دیلمقانی است.

- حجت الاسلام سید رضا فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر در گزارشی به رسیدگی وضعیت موقوفات کشاورزی زیر نظر این اداره پرداخت و اظهار کرد: بیش از 400 هکتار باغ پسته موقوفه زیر نظر این اداره در شهرستان کرمان و زرند وجود دارد که هر ساله از محل عوائد این موقوفات اجرای نیت واقفان خیر اندیش اجرا می شود.

وی با بیان اینکه نیت بیشتر این موقوفات وقف تعزیه داری در ایام ماه محرم است، افزود: 180 هکتار از این باغات مربوط به مخارج زندگی کودکان بی سرپرست دیلمقانی است که دردر روستاهای علی آباد و احمد آباد شهرستان زرند واقع شده است.

فاطمی با اشاره به بیان اینکه 50 تا 60 درصد درآمد پسته صرف نگهداری خود محصول می شود به اقدامات عمرانی انجام شده در بازدهی بیشتر محصولات پسته دیلمقانی اشاره کرد و گفت: اصلاح باغات پسته از طریق جوانسازی، تغییر رقم و الگوی کشت، کود دهی و سم پاشی در راستای مبارزه با آفات از جمله اقدامات اجرا شده در این باغات است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت بارندگی های اخیر محصول امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: مسئله حصارکشی باغات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف 180 هکتار باغ پسته برای کودکان بی سرپرست کرمانی

وقف 180 هکتار باغ پسته برای کودکان بی سرپرست کرمانی