مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 دی 1398 ساعت 13:352019-12-29اقتصادي

به حداقل رساندن خسارت آفت مگس مدیترانه ای در باغات انار استان


خسارت آفت مگس مدیترانه به باغات انار استان در سال جاری کمتر از 5 درصد بود.

- یزد، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان یزد در نشست شورای کشاورزی شهرستان مهریز از کاهش خسارت آفت مگس میوه مدیترانه به باغات انار استان خبر داد و گفت: با راه اندازی ایستگاه های پیش آگاهی و اطلاع رسانی به موقع و نصب تله جلب کننده، خسارت آفت در باغات انار استان کمتر از پنج درصد بود که این درصد خسارت معقول است.

فتاحی با اشاره به اینکه همکاری و همراهی کشاورزان نقش مهمی در کنترل این آفت دارد افزود: استان یزد دارای 82 هزار هکتار باغات است که حدود 30 هزار هکتار آن مختص محصولات باغی و در معرض و تهدید این آفت قرار دارد.

جعفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز در ادامه افزود: در سال جاری بیش از دوازده هزار لیتر سم جلب کننده بین کشاورزان و بهره برداران شهرستان مهریز توزیع شد و با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب به مردم و کشاورزان این آفت ردپای خودش را از باغات انار استان و شهرستان مهریز گم کرد.

زارعزاده فرماندار مهریز هم ضرورت مدیریت کنترل آفت مگس میوه مدیترانه با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب به مردم و کشاورزان استان به عنوان یک تهدید زیستی را خواستار شد و گفت:موج اطلاع رسانی قوی و آگاهی دادن به مردم می تواند موثرترین راه مبارزه، کنترل آفت، رضایتمندی کشاورز و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به حداقل رساندن خسارت آفت مگس مدیترانه ای در باغات انار استان

به حداقل رساندن خسارت آفت مگس مدیترانه ای در باغات انار استان