مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 دی 1398 ساعت 11:002019-12-29سياسي

استعاره ها فقط در زبان وجود ندارند در رفتار روزمره هم حضور دارند


استعاره ها فقط در زبان وجود ندارند بلکه در رفتار روزمره و فرهنگ ما هم به حیات خود ادامه می دهند و همین طور از فرهنگی به فرهنگ دیگر می توانند با هم خیلی تفاوت داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نهمین قسمت از برنامه تلویزیونی چراغ مطالعه با حضور آزیتا افراشی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نویسنده کتاب استعاره و شناخت روز گذشته، شنبه 7 دی از شبکه چهار سیما پخش شد.

آزیتا افراشی در ابتدا گفت: در این کتاب قصدم نوشتن متنی بود که بتواند دیدگاه های جدید را درباره استعاره معرفی کند و آن دیدگاه بین رشته ای که امروزه استعاره را در جهان معرفی می کند را بومی سازی کند و به این شکل به دانش زبان شناسی ایرانی بتواند اضافه کند.

از 1980 میلادی به بعد تحول بزرگی در زبان شناسی به وجود آمد.

آن دیدگاهی که شکل دهنده به نگاه جدید استعاره است، زبان شناسی شناختی است و از آن زمان به بعد تحولاتی در تمام حوزه های زبان شناسی شکل گرفته که یکی از تأثیرگذارترین آن ها دیدگاه تازه نسبت به استعاره بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افزود: 2 فصل از این کتاب هست که هیچ معادلی حتی در آثار غیر ایرانی ندارد و کاملاً نوآورانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استعاره ها فقط در زبان وجود ندارند در رفتار روزمره هم حضور دارند

استعاره ها فقط در زبان وجود ندارند در رفتار روزمره هم حضور دارند