مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 دی 1398 ساعت 10:152019-12-29اقتصادي

قحطی، وبا و ویرانی ماحصل جنگ یمن در ششمین سال خود


جنگ یمن وارد ششمین سال خود می شود و وضعیت انسانی در این کشور همچنان وخیم است.

در سال 2019 در سایه تداوم وخامت وضعیت اقتصادی و افزایش میانگین نقض ها به ویژه اخیرا در شهرهای جنوب یمن، - جنگ یمن وارد ششمین سال خود می شود و وضعیت انسانی در این کشور همچنان وخیم است.

در سال 2019 در سایه تداوم وخامت وضعیت اقتصادی و افزایش میانگین نقض ها به ویژه اخیرا در شهرهای جنوب یمن، بیماری وبا و بیماری های جدید دیگری در این کشور شیوع پیدا کرده و درد و رنج یمنی ها را بیشتر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، در پنجمین سال این جنگ یعنی در سال 2019 آنفولانزای خوکی به شکل چشم گیری در دو استان تعز و صنعا گسترش یافت و طبق آماری که یوسف الحاضری، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت وابسته به انصارالله اعلام کرد، موارد ابتلا و مشکوک به ابتلای به این بیماری به بیش از 650 مورد رسیده که از این تعداد 125 مورد در سراسر یمن جان باختند.

الحاضری وضعیت انسانی را در یمن فاجعه آمیز خواند و گفت، بیماری وبا تا حدودی فروکش کرد اما مجددا با سرعت بالایی در سال 2018 عود کرد و تخریب زیرساخت ها و خدمات بهداشتی یمن توسط ائتلاف سعودی – اماراتی و تداوم محاصره و بستن همه گذرگاه ها هم دشواری درمان این بیماری را دو چندان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قحطی، وبا و ویرانی ماحصل جنگ یمن در ششمین سال خود

قحطی، وبا و ویرانی ماحصل جنگ یمن در ششمین سال خود