مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 دی 1398 ساعت 06:072019-12-29اجتماعي

استفاده از پوشش دوستدار محیط زیست در چرم تأخیرانداز شعله


محققان دانشگاه امیرکبیر در صدد هستند با استفاده از پوشش های دوستدار محیط زیست به تولید چرم هایی بپردازند که شعله ور شدن را به تأخیر می اندازد.

- به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ خانم سیده فرزانه طباطبایی حسینی دانش آموخته مقطع دکتری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح سنتز پراکنه های پلی یورتان آب پایه خودشبکه ای شونده تأخیرانداز شعله برای پوشش دهی چرم گفت: قانون فدرال ایالات متحده آمریکا مربوط به کنترل آلودگی هوا تحت عنوان فعالیت در جهت پاکسازی هوا، در سال 1970 به همراه بسیاری از قوانینی که اخیراً در کشور های اروپایی تصویب شده است، کلیه صنایع پوششی و رنگسازی را به کاهش رهاسازی ترکیبات آلی فرار موظف کرده است.

وی با بیان اینکه در واکنش به این قوانین، سازندگان به دنبال راهی برای حذف حلال های آلی از پوشش ها و رنگ ها برآمدند، افزود: با رویکرد به سمت پوشش های آب پایه، صنایع با فواید دیگر آن ها نظیر کاهش قیمت ناشی از حذف حلال ها در کنار کاهش خطرات احتمالی نظیر آتش سوزی، سمیت و .

رو به رو شدند.

این محقق با بیان اینکه در سال های اخیر، پراکنه های پلی یورتان آب پایه توجه تجاری بسیاری را به ویژه در حوزه ی پوشش ها به سمت خود جلب کرده گفت: از دلایل توجه به آن ها را می توان ناشی از دوست دار محیط زیست بودن به دلیل کاهش انتشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از پوشش دوستدار محیط زیست در چرم تأخیرانداز شعله

استفاده از پوشش دوستدار محیط زیست در چرم تأخیرانداز شعله