مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 دی 1398 ساعت 06:302019-12-27بين الملل

فیلیپین؛ اولین جنگ آمریکا با قبایل مسلمان


افکار عمومی بر این گمان است که ایالات متحده تا پیش از کشیده شدن پای واشنگتن به مقابله با انقلاب اسلامی ایران و اشغال افغانستان از سوی شوروی که هر دو در سال تعیین کننده 1979 رخ داد، - گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: ارتش آمریکا به مدت یک دهه و نیم با قبایل خشمگین مسلمان در سرزمینی دورافتاده در جنگ بوده است.

آیا این حرف به نظرتان آشنا می آید؟ به گواه تاریخ این جنگ هزاران کیلومتر دورتر از خاورمیانه بزرگ تر و بیشتر از یک قرن پیش در جنوبی ترین جزایر فیلیپین رخ داده است.

در آن زمان سربازان آمریکایی نه با  طالبان بلکه با موروها می جنگیدند، یک گروه قبیله ای مسلمان و به شدت استقلال طلب با سابقه ای مشابه در مقاومت دربرابر مهاجمان خارجی.

امروز عده بسیار اندکی حتی چیزی درباره جنگ آمریکا با موروها که از سال 1899 تا 1913 طول کشید شنیده اند، ولی این جنگ تا پیش از افغانستان، یکی از طولانی ترین کارزارهای نظامی مستمر آمریکا به شمار می آمد.

افکار عمومی بر این گمان است که ایالات متحده تا پیش از کشیده شدن پای واشنگتن به مقابله با انقلاب اسلامی ایران و اشغال افغانستان از سوی شوروی که هر دو در سال تعیین کننده 1979 رخ داد، به شکل معناداری در جهان اسلام درگیر نشده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلیپین؛ اولین جنگ آمریکا با قبایل مسلمان

فیلیپین؛ اولین جنگ آمریکا با قبایل مسلمان